29. august 2020

Skiskytter-Elise slo spesialskytterne og ble Norgesmester

Skiskytter Elise Solum Bakken dro til med 589p i junior-Norgesmesterskapet i Grovkaliber 60 skudd liggende lørdag og slo med det samtlige spesialskyttere og ble Norgesmester.

17-åringen fra Overhalla er inne i sitt andre år på Meråker videregående skole hvor hun går skiskytterlinja. Hun har vist også på skiskytterstandplassen at hun kan treffe godt, spesielt på liggende, men at det skulle bli gull var hun ikke forberedt på. «Dette var veldig gøy!» smilte Bakken når far Hans Bakken kunne fortelle at siste skytter som kunne slå henne havnet bak.

«Jeg begynte veldig bra, men begynte å rote litt etter hvert.» fortsetter skiskytteren som begynte med 19 tiere og 199p på de første 20 skuddene «Etter det hadde jeg en periode hvor jeg glemte å fokusere på pusten, og da falt jeg ut av rytmen på en måte».

Datter Bakken ser på far og ler: «Jeg hadde tenkt å slå deg, pappa!» Far Hans skjøt tidligere på dagen i senior-klassen og hadde 591p og ble nummer fire. «Dette er nok første og eneste gangen jeg kan si at jeg tok deg på kondisen» kontrer far Bakken og ler godt. Elise ledet nemlig med seks poeng på faren etter 20 skudd, men siden far avsluttet med meget pene 398p på de siste 40 skuddene slapp han med skrekken – denne gangen.

Elise har satt målet for sesongen, og det er skiskytingen som får fokuset fremover. «Nå er målet å komme blant de 20 beste i Norgescupen i min klasse, Kvinner 18, slik at jeg kommer i finalen der.»

Fredagens Norgesmester i frigeværøvelsen, Ronja Hammervold fra Romsdal, holdt følge med Bakken de 30 første skuddene, men måtte til slutt se seg slått med to poeng. Nummer tre ble Maria Skogly Engen fra Numedal, poenget bak Hammervold.

Lagskytingen ble vunnet av Meråker med individuell mester Bakken, Veronica Brantzæg og Carina Ysland på laget.

PS! Elise Solum Bakken er ikke helt ukjent med grovkaliberskytingen. På Landsskytterstevnet i fjor ble hun nummer seks i juniorklassen etter å ha skutt 350p.

For fullstendig resultatliste, se https://resultat.storfjorden-sportsskytterlag.no/StartFrame.htm  under «60 skudd».

Warning: Undefined array key "preview" in /home/2/s/storfjorden-spor/www/nm2020/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/comments-list.class.php on line 90

Warning: Undefined array key "preview" in /home/2/s/storfjorden-spor/www/nm2020/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/comments-list.class.php on line 102

Warning: Undefined array key "preview" in /home/2/s/storfjorden-spor/www/nm2020/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/comments-list.class.php on line 113

Warning: Undefined array key "action" in /home/2/s/storfjorden-spor/www/nm2020/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/comments-list.class.php on line 113

Warning: Undefined array key "preview" in /home/2/s/storfjorden-spor/www/nm2020/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/comment-form.class.php on line 75

Warning: Undefined array key "preview" in /home/2/s/storfjorden-spor/www/nm2020/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/comment-form.class.php on line 79

nLogic logoSparebanken MøreAvesta LogoStolt Mat - LogoShipNor - Logo

Storfjorden Sportsskytterlag

Storfjorden Sportsskytterlag ble stiftet 1.desember 2014. Og har siden oppstarten tredoblet antallet medlemmer. I tillegg har våre medlemmer tatt utallige medaljer i inn og utland på disse 5 årene. Våre 30 medlemmer kommer fra hele Møre og Romsdal, fra Ørsta i sør til Bæverdalen i Nord, og har et aldersspenn fra 11 til 63 år.

Laget har base på Sjøholt hvor de får bruke miniatyrbanen til Ørskog skytterlag i Ørskoghallen til 10m luftbane, samt utebanen på Løkjingsmyra til 50m og 300m. Vi drømmer om et fast anlegg til våre luftskiver, og kanskje også en skytehall med 50m i fremtiden?

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram